Публикувано на: Wed, Jan 22nd, 2014

Бивш репортер на Би Би Си подаде жалба срещу “Дейли мейл” за дискриминация на българи и румънци

dfddddБившият разследващ репортер на Би Би Си Джон Данциг, познат във Великобритания със статиите си за човешките права и Европейския съюз, публикува в блога си 13 причини, поради които е недоволен от статия на “Дейли мейл” за България и Румъния.
Можете да ги видите ТУК
Материалът на британският таблоид излезе преди падането на трудовите ограничения за гражданите на двете страни на първи януари и остави впечатлението, че Островът ще бъде залят от имигранти.
Данциг се е свързал с Алина Матис от румънския всекидневник “Гъндул”, с която опровергават едно по едно твърденията на изданието.
Бюджетната авиолиния “Уиз еър” например отрича казаното от “Дейли мейл”, че заради нараснало търсене е удвоила полетите си от София за Лондон.
Двамата жулналисти са говорили и с български, и с румънски автобусни компании и агенции за работа. Те са цитирани от жълтия вестник, че рейсовете за Обединеното кралство са претъпкани, а бъдещите имигранти са обучавани как да живеят на гърба на британската социална система. Но фирмите твърдят, че от “Дейли мейл” изобщо не са ги търсили.
Джон Данциг пише в блога си, че е сезирал Комисията за оплаквания от пресата за това, че таблоидът е публикувал заблуждаваща информация, както и твърдения, които са дискриминационни спрямо граждани на други държави.
Изданията, които нарушават приетия от тях етичен кодекс, са принудени да публикуват извинения, а редакторите им понякога могат да бъдат уволнени.
Източник: www.trud.bg

IBG_Catalog_7_Edition

Времето в Лондон

С партньорството на:
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com