Публикувано на: Sat, Aug 23rd, 2014

САЩ обмислят създаването на световна рускоезична телевизия

drsdf65Американска федерална агенция обмисля финансирането на сателитна мрежа, която да е насочена към руската публика, съобщава американското лайфстайл издание The Hollywood Reporter.  Според него целта на евентуалното създаване на канала е да се конкурира с вече съществуващата руска телевизия на английски език Russia Today, финансирана от държавата.

Идеята за новия канал се е появила по време на среща на ръководството на управителния съвет за радио и телевизия на САЩ (BBG), чиято работа е свързана с наблюдението на финансираните от Държавния департамент американски международни медии като “Гласът на Америка” и радио “Свободна Европа”.

“Срещата на управителния съвет приключи със споразумението да се развие предложението за търсене на финансиране на подобен проект”, е заявил пред The Hollywood Reporter представител на BBG. Според него членовете на съвета смятат, че руски сателитен телевизионен канал е идея, която заслужава да се финансира. “Въпреки това искам да изясня, че идеята остава на ниво предложение, докато не бъде одобрена от администрацията и не получи средства от Конгреса”, допълва той.

“Не трябва да е само за Русия и трябва да на руски. Това определено ще промени правилата на играта”, е коментирал по време на срещата Ненад Пежич, мениджър в радио “Свободна Европа”.

Според директора на международната дейност на BBG Андре Мендес само разходите за излъчването във формат HD ще струва 750 000 долара годишно, без в тази сума да се включва цената на произвеждането на съдържанието на канала.

“Пожелавам им късмет”, е казала пред The Hollywood Reporter изпълнителният редактор на руската телевизия Russia Today Маргарита Симонян. Руската медия твърди, че е гледана от повече от 600 млн. души в над 100 страни по света. През последните месеци обаче няколко репортери на телевизията от западни страни напуснаха, тъй като според тях тя не отразява обективно събитията в Украйна, особено инцидента със самолета на Малайзийските авиолинии, за който се смята, че бил свален от ракета на проруски бунтовници.

/dnevnik.bg/

BG_Catalog_9_Edition
С партньорството на:
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com